DIETY

Nie wymagaj od siebie rzeczy niemożliwych!

W zależności jaki jest Twój cel: schudnąć, wyrzeźbić ciało, zbudować mięśnie czy też poprawić swoją kondycję fizyczną dieta jest bardzo ważnym jego elementem. Odgrywa kluczową rolę w budowaniu mięśni. Co jemy i ile jemy przekłada się na naszą sylwetkę.

Sam trening nie przyniesie wymaganych przez Ciebie rezultatów. Do tego potrzebna jest odpowiednia dieta, suplementacja i regeneracja po wysiłku.


Każda dieta jest inna w zależności co chcemy osiągnąć:
do zbudowania masy mięśniowej potrzebujemy treningu, diety, suplementacji i regeneracji.

Odpowiednia dieta wysokowęglowodanowa oparta jest na dostarczaniu organizmowi odpowiedniej dawki kalorii w postaci wysokiej jakości protein (białka) i energii w postaci węglowodanów i tłuszczów. Oczywiście bardzo ważne są proporcje, które uzależnione są od naszej obecnej wagi i zawartości tłuszczu w organizmie.

Węglowodany w tej diecie stanowią istotę sprawy bo napełniają mięśnie glikogenem i zwiększają poziom anabolicznego poziomu insuliny. Organizm posiada energię do wzrostu mięśni.

Tłuszcze tylko zdrowe – zawarte w rybach, oliwie z oliwek, orzechach, avocado itp… pomagają regenerować mięśnie. Ich spożycie dzienne powinno być na poziomie 20-30% dziennego zapotrzebowania.

Białko – podstawowy budulec mięśni powinno być na poziomie 1,6-2g/1 kg wagi ciała. Najlepsze są pełnowartościowe białka (jaja, ryby, mięso) lub odżywki białkowe.

Moja rada: spożywaj białko (najlepiej serwatkowe) przed treningiem – spotęguje syntezę białka mięśniowego a po treningu – rozpocznie rozrost mięśni.

Polecam spożywanie węglowodanów wolno trawionych – powodują mniejsze odczuwanie zmęczenia spowodowanego ćwiczeniami i korzystnie wpływają na spalanie tłuszczy w czasie treningu.

Przed spaniem polecam odżywkę białkową, która zapewni dopływ aminokwasów i zminimalizuje skutki czerpania zapasów z mięśni.

W dni kiedy nie trenujesz zmniejsz ilość spożywanych węglowodanów na rzecz tłuszczy. Szybciej zregenerujesz organizm.

Suplementacja tylko wysokobiałkowa : kreatynę, glutaminę lub mieszanki witaminowo – mineralne. Można przyjmować suplementy zawierające kwasy omega-3, ale tylko wtedy, gdy rezygnujemy z jedzenia ryb, w których są one zawarte.

Dzięki odpowiedniej diecie trening na rzeźbę będzie skuteczniejszy.

Dieta odchudzająca mająca na celu redukcję tkanki tłuszczowej zachodzi najszybciej przy zwiększonym metabolizmie.

Zmiana nawyków żywieniowych pod względem jakości diety, doboru odpowiednich produktów oraz ich ilości to podstawa w osiągnięciu celu czyli spadku wagi. Wyeliminowanie z diety cukrów, szczególnie prostych, ograniczenie w diecie owoców a zastąpienie ich warzywami to podstawa diety.

Picie wody, ustalenie liczby kalorii w ciągu dnia i rozłożenie ich na kilka posiłków spowoduje, że nie będziemy głodni a będziemy dobrze się czuli.

Dieta powinna być niższa o ok 300 kalorii niż wynosi nasze dzienne zapotrzebowanie. Powinna zawierać białka (ryby, chude mięso, warzywa strączkowe), tłuszcze pochodzące z tłustych ryb, z orzechów, z avocado. Węglowodany tylko o indeksie glikemicznym (kasza, ryż, kuskus).

Oczywiście picie dużej ilości wody i odpowiednia ilość snu, które korzystnie wpływają na nasz metabolizm.

Warto wiedzieć, że odpowiednia suplementacja pobudza metabolizm, powoduje utratę zbędnej wody podskórnej. Polecam L-kanitynę, CLA (kwas rumenowy), HCA (hydroksykwas cytrynowy) i fat burnery, które wspomagają spalanie tkanki tłuszczowej.

Poprawa kondycji fizycznej a dieta?

Poprawa kondycji fizycznej wiąże się ze we zwiększeniem masy mięśniowej i siły. Podczas tego treningu nasz organizm będzie nastawiony na zwiększone ilości aminokwasów, z których zbudowane są nasze mięśnie. Musimy dostarczyć organizmowi energię w postaci węglowodanów, tłuszczów i białek. Dobór właściwej diety ma bardzo ważne znaczenie dla naszej sylwetki. Proporcje pomiędzy składnikami odżywczymi dostarczającymi energię tj. tłuszcz, węglowodany czy tych budujących mięśnie jak aminokwasy, składniki mineralne a tymi, które pełnią funkcje regulacyjne czyli witaminami … muszą być odpowiednie. Dzięki temu skuteczność naszych treningów będzie lepsza.

Dobór właściwej diety, jej proporcje, częstotliwość posiłków ustalona przez fachowca, praktyka spotęguje efekty naszych treningów na siłowni.

Zmienisz nawyki żywieniowe, dowiesz się z jakich produktów zrezygnować, a które wprowadzić do menu.

W zależności co preferujesz czy  wegańską, wegetariańską, z wykluczeniem laktozy i glutenu taką przygotujemy dla Ciebie.

Nie ważne czy chcesz zrzucić klika kilogramów, poprawić siłę i kondycję, czy też zbudować masę mięśniową, ułożę plan specjalnie dla Ciebie.

OFERTA

Image

Treningi

Sprawdź
Image

Diety

Sprawdź
Image

Obozy kondycyjne

Sprawdź